כוח האוטומציה

באופי שלי, אני אדם די מתלבט 🙂. שוקלת את הצדדים השונים, מנסה לקחת כל זווית בחשבון.

לכן, לא פעם, מורכב לי לקבל החלטות. אני מגיעה למסקנה מסוימת – ואז מהרהרת בה בשנית… יכולה להגיע למסקנה הפוכה… וחוזר חלילה…

אבל יש כמה תחומים שבהם למדתי לתת לכוח אחר להוביל אותי: כוח האוטומציה.

כשאני מוצאת הרגל שטוב לי, אני מכניסה אותו לקטגוריה מיוחדת, קטגוריית הדברים שאני בוחרת לעשות אותם באופן קבוע, (כמעט) לא משנה מה. הקטגוריה הזאת היא למעשה אוסף של הדברים-שאני-הפסקתי-להתלבט-לגביהם. אני עושה אותם, נקודה.

כדי להיכנס לקטגוריית הדברים האוטומטיים, ההרגלים האלה עוברים מבחן פשוט: הם צריכים להוכיח את עצמם כדברים שתורמים לבריאות, לשמחה ולאיזון שלי, לפחות ברוב רובו של הזמן.

ברגע שההרגלים האלה נכנסו לקטגוריית האוטומציה, אני משתיקה את כל הספקות והלבטים שיכולים לצוץ. אני אומרת להם באופן שלא משתמע לשתי פנים: "תודה רבה, אבל הנושא הזה כבר נבדק לעומק והמסקנה היא שהכל בסדר, אז אתם יכולים לעבור הלאה 🙂".

אתן לכן דוגמה. אני משתדלת לקחת מידי יום שעה לעצמי, שעה של זמן אישי. זה זמן שבו אני מתאפסת על עצמי, נרגעת ממרוץ החיים וממלאה מצברים בדברים שעושים לי טוב. אני כבר שנים רבות מכירה את הצורך הזה שלי בזמן שהוא רק לעצמי ואני זוכה לראות פעם אחר פעם עד כמה השעה הזאת מטיבה לי.

ועדיין, פה ושם אני חושבת לעצמי "אולי היום זה פחות מתאים? יש לי הרי כל-כך הרבה לעשות בבית! אולי אפשר לדלג על הזמן הזה הפעם?". היו פעמים שנתתי לקול הזה להוביל ומה שקרה לרוב, זה שבסופו של דבר התחרטתי. בסוף, למדתי את הלקח. הכנסתי את הזמן הזה לקטגוריית הדברים האוטומטיים וקיבלתי בתמורה הקלה ובהירות.

דברים נוספים שנכנסו לרשימת האוטומציה שלי ושאני עושה כמעט בלי לחשוב:

כמובן שפה ושם יש אילוצים ושגמישות היא דבר נצרך כדי לעבור את החיים האלה.

אבל באופן כללי, הקווים המנחים האלה חוסכים לי אנרגיות שהיו בעבר מתבזבזות על דברים כגון מדידת הכוחות שלי (האם יש לי מספיק פניות נפשית כרגע כדי לבקש דברים מאלוקים?) ושקילה של עלות מול תועלת (אם נצא לזמן זוגי הבוקר, זה יהיה על חשבון שעות עבודה).

בשבילי, ההתנהלות הזאת היא מקור למנוחה של הראש ושל הלב. אני רואה אותה כמפתח לאיזון ולבריאות. מעבר לכך שהיא עוזרת לייצר אורח חיים יעיל יותר 🙂.


מה הדברים שאת כבר מכניסה לרשימת האוטומציה הפרטית שלך? הפוסט הזה גרם לך לחשוב על עוד משהו שהיית רוצה להעביר למוֹד אוטומטי? אשמח לקרוא אותך – כאן בתגובות 🤍

3 תגובות בנושא “כוח האוטומציה

    1. הי נעמי יקרה!

      איזה כיף שהקונספט של להעביר דברים ל׳מוֹד אוטומטי׳ דיבר גם אלייך! מקווה שזה יהיה לך לעזר כמו שלי זה תורם!

      ותודה רבה שעצרת והגבת לפוסט הזה, שמחתי מאד לקבל את הפידבק שלך ❤️

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר כי נפלתי קמתי

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא